wtorek, 13 grudnia 2016

Jestem za demokracją!

 Ten post specjalnie zamieszczam w rocznicę wprowadzenia stanu wojennego...

Nie ukrywam i nie będę ukrywał, że patrzę ze strachem na to, co się dzieje obecnie w kraju.

Znalazłem pewne słowa i przytoczę je, bo mocno do mnie trafiły:

Grzegorz Turnau opublikował na swoim Facebooku przejmujący komentarz o sytuacji politycznej w kraju.

Szanowni, Drodzy,
jakiś czas temu przypiąłem magnesami do mojej ulubionej lodówki ten cytat.
Moje płyty i koncerty nigdy nie miały i nie będą miały politycznego podtekstu. Nie mam temperamentu politycznego i nie mam właściwie żadnych poglądów poza - jak powiedział Pan Słonimski - "Gdy nie wiesz, jak się zachować, na wszelki wypadek zachowaj się przyzwoicie".
Czuję jednak potrzebę powiedzenia wprost: jestem przeciw temu, co dzieje się w polskim państwie. Dzięki ojcu poznałem książki Orwella, Koestlera, Weissberga-Cybulskiego już jako dziecko i potrafię sobie wyobrazić, czym był stalinizm. Żyjemy tylko w takich czasach, jakie sami sobie urządzamy. Ale urządzamy je też naszym dzieciom. Wnukom. Kotom i psom.
Nie udawajmy, że pada deszcz. Jesteśmy pokoleniem, dla którego świat jest kolorowy, nie czarno-biały. Mówię "my" - ale świadomie.
Nie bądźmy obojętni.


Faktem jest, że to, co nam teraz funduje Kaczyński, w dużej mierze zawdzięczamy ludziom, którym los Polski jest obojętny. Jest takie powiedzenie - jeśli nie interesujesz się polityką, to prędzej czy później polityka zainteresuje się tobą.

Dziś jest ten czas, gdy trzeba się zadeklarować i powiedzieć to głośno: jestem za demokracją lub nie.

6 komentarzy:

Annette ;-) pisze...

Polityki nie ogarniam, to nie na mój babski rozum.

Lukasz Blazejak pisze...

Jest na każdy rozum. ;-)

Annette ;-) pisze...

Na mój nie, zapewniam.

Lukasz Blazejak pisze...

Nie jest tak źle, na pewno. ;-)

Annette ;-) pisze...

Może i masz rację, co nie zmienia faktu, że od polityki głowa mnie boli, ale przyznają - lubię słuchać gdy rozmawiają o niej ludzie bardziej w niej zorientowani niż ja.

Lukasz Blazejak pisze...

Takie podejście też jest dobre. ;-)