poniedziałek, 31 października 2016

Analogowy, czyli z dupy taki.

Ciągnę dalej temat nowomowy młodzieżowej, bowiem byłem dziś świadkiem rozmowy, która rozbawiła mnie do łez.

W metrze naprzeciwko mnie siedziało trzech chłopaków. Z wyglądu gimnazjum. Raczej nie liceum. O czymś rozmawiali. W którymś momencie jeden z nich odezwał się:

- Ten pomysł to raczej analogowy taki jest.
- Jaki? - Zdziwił się drugi.
- No... Analogowy.
- Ty chyba nie wiesz co znaczy analogowy! - Zaśmiał się drugi
- Wiem! - Zaperzył się pierwszy.
- No to wyjaśnij.
- Analogowy, czyli analny, czyli z dupy taki.
- Aha. No chyba że tak.

Nikt się nie roześmiał. Wzięli więc chyba to wyjaśnienie na poważnie. Nie wiem więc czy miałem do czynienia ze świadomą nowomową pomieszaną z humorem absurdalnym czy jednak z niewiedzą.

Nic to. Najważniejsze, że poznali nowe słowo.

2 komentarze:

Annette ;-) pisze...

Roześmiałam się. I stawiam na brak wiedzy chłopaków, choć oczywiście mogę się mylić.

Lukasz Blazejak pisze...

Też na to stawiam. ;-)